مصدومیت مامورین حفاظت سرجنگلبانی بندپی غربی بابل حین ماموریت/دستگیری متخلف مهاجم

خبرگزاری آریا- در پی حمله به مامورین حفاظت سرجنگلبانی بندپی غربی شهرستان بابل متخلف شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرنگارآریادربابل،سرهنگ مجید ذکریایی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد در ساعت 21 مورخ 20/06/1402 در پی اعلام منابع محلی مبنی بر قطع غیرمجاز درختان جنگلی و حمل محمولات قاچاق به وسیله 6 راس قاطر توسط فردی با هویت معلوم، مامورین سرجنگلبانی بندپی غربی به منطقه مورد نظر عزیمت و اقدام به توقیف محمولات در حین حمل نموده اند. یکی از متخلفین سابقه دار با استفاده از تاریکی شب با یک قبضه تبر به سمت مامورین حمله ور میشود و مامورین را از ناحیه دست مصدوم مینماید، که با اقدام قاطعانه مامورین منابع طبیعی متخلف مهاجم در همان لحظه دستگیر میشود و جهت طی مراحل قانونی با دستور مقام قضایی فرد مهاجم بازداشت و مامورین آسیب دیده جهت درمان به بیمارستان شهید بهشتی بابل منتقل شدند.

سرهنگ ذکریایی افزود؛ بازدارنده نبودن مجازات ها و قوانین فعلی مرتبط با قطع و حمل غیرمجاز چوب آلات جنگلی موجب تجری متخلفین این حوزه شده است و پیرو آن متخلفین  اقدام به شرارت و عدم تمکین از دستورات مامورین منابع طبیعی می نمایند..

فرمانده یگان حفاظت بیان داشت؛ قانون مجازات قاچاق چوب نیاز به بازنگری و اصلاح دارد، که نیاز است دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص اصلاح قوانین موجود اقدام نمایند، تا شاهد بروز چنین حوادثی در سطح کشور نباشیم.

وی بیان داشت؛ از سال 1400 تا کنون تعداد 21 نفر از نیروهای صیانت و حفاظت از جنگل از سوی قاچاقچیان و معترضین به اراضی ملی مورد ضرب و جرح قرار گرفته و دلیل عمده این تعرضات بازدارنده نبودن قانون مجازات فعلی میباشد.

ذکریایی در پایان افزود؛ از حمایت قضایی دادستان مرکز استان و روسای دادگستری و  دادستان های شهرستان های استان و همکاری نیروهای فرماندهی انتظامی استان مازندران با مامورین یگان حفاظت منابع طبیعی استان مازندران منطقه ساری تقدیر و تشکر را داریم

اخبار مرتبط

کشف و ضبط ۲ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

۱۸ هکتار از اراضی جنگلی و جلگه‌ای در شهرستان سلمانشهر رفع تصرف شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha